was successfully added to your cart.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. De reden voor onze voorkeur voor beelden heeft te maken met onze hersenen. Volgens Bill Franks, Chief Analytics Officer bij Teradata, denken wij in afbeeldingen. Maar liefst de helft van onze hersenen is dagelijks bezig met het verwerken van visuele beelden. Bekijk het zo: je kijkt met je ogen en geeft er volgens een betekenis aan. Je hersenen verwerken dus continue visuele prikkels. Beelden zijn dus makkelijker te begrijpen. Hoe zit dat met visuele content? Hoe breng je jou boodschap over aan de ontvanger?

Infographic
Infographics zijn één van beste manieren om jouw verhaal over te brengen aan een ander. Veel bedrijven werken tegenwoordig met infographics. Zo kunnen lange onderzoeken beknopt worden afgebeeld door veel beeld en weinig tekst. Zo kan de opdrachtgever in één opslag zien waar hij mee te maken heeft. Er zijn wel een aantal valkuilen waar je op moet letten als jij van plan bent een eigen infographic te maken. Ik zet ze voor jou op een rijtje:

  • Gebruik altijd hoge resolutie afbeeldingen (nog beter maak ze zelf in illustrator, dit behoudt de kwaliteit)
  • Geef nooit teveel informatie weer op een infographic, omdat het anders niet meer overzichtelijk kan zijn voor de opdrachtgever.
  • Leg de focus op oorzaak/gevolg
  • Verbaas je publiek met een sterke visuele vormgeving

Video
Wie houdt er nou niet van, leuke, grappige of informatieve video’s te bekijken? Bedrijven zoals Youtube en Facebook trekken maandelijks meer dan één miljard unieke bezoekers. Ook bedrijven maken gebruik van video’s om zo kennis te kunnen maken met hun bedrijf, diensten en/of producten. Voor het maken van de juiste video gaat vaak en lang proces aan vooraf. Video Production Proces is het proces van het produceren van een video. Het lijkt simpel, maar er komen aardig wat stappen bij kijken. Het begint met een idee. Voorafgaand gaat een bedrijf brainstormen over uw ideeën en zetten dit om naar een pakkende video. Daarbij moet eerst het scenario uitgeschreven worden. Dit gaat via een storyboard. Een storyboard visualiseert alle scènes die voorkomen in de uiteindelijke video. Daarbij worden er ook dingen bij geschreven, zoals setting en personages. Wanneer het storyboard en scenario door u zijn goed gekeurd start de productie. Na het filmen, begint de eindproductie. Daarbij komt er het monteren of bewerken van de beelden bij kijken. Gespecialiseerde bedrijven zijn bekend met programma’s zoals Adobe Premiere Pro CC.  Nadat ze klaar zijn met monteren, wordt vaak het eindproduct naar u opgestuurd. Pas na de volledige goedkeuring, kan de video online gezet worden.

Deze video is onlangs een grote hit geworden op social media. Het betreft een student, die voor een project een video over het merk Adidas heeft gemaakt. Helaas werd zijn inzending niet goedgekeurd door Adidas zelf. Uiteindelijk heeft hij de video toch online geplaatst. Adidas heeft niets hoeven te betalen voor de video. Gratis reclame voor Adidas dus. Gelukkig heeft Adidas wel direct een baan aangeboden aan de student.

Presenteren
Ook bij presenteren komt visuele content handig van pas. Om je verhaal perfect over te brengen aan de luisteraar zijn er programma’s zoals Powerpoint of Prezi. Met deze programma’s kan je een eigen slideshow maken. Om je verhaal te versterken kan je in deze slides afbeeldingen, video’s of animaties toevoegen. Dit zorgt dan ook voor interactiviteit met je publiek.{:}{:en}

© 2018 Rutger Groothedde.